Sunday 23 July 2017

Forex M Dan W


Kuasa Forex Review Hari ni saya nak bincang tentang keyakinan kita terhadap sistema de negociação kita di dalam bidang forex ni. Adakah anda percaya dan yakin sepenuh hati dengan trading sistem anda Kita memang jogo tailandês tahu yang memang terdapat banyak sistema de negociação yang di sogok oleh para guru di dalam trading forex ni. Pernah saya baca ada bermacam-macam cara untuk trade forex ni. Jadi para newbie macam kita ni pun pening nak ikut yang mana 1. Saya pernah membuat kesilapan ini bila mengubah cara comércio saya dan akaun saya terus margem chamada biarpun demo account sahaja. Bayangkan kalau duit sendiri yang hangus ini akan mengganggu emosi kita untuk meletakkan trade yg seterusnya. Kita juga tahu fakta bahawa 95 comerciantes adalah gagal di dalam bidang forex dan kita pun fikir owh, bagaimana 5 comerciantes lain boleh berjaya dalam bidang ni Kenapa kita x boleh jadi 5 dias para comerciantes tersebut Kita pun cuba belajar cara mereka comércio tetapi kenapa kadang2 kita Masih membuat kesilapan di dalam comércio Yang menjadi masaalah di sini ialah bila kita nak belajar semua cara trading tersebut menyebabkan kita pening kepala mengerah keringat untuk belajar sesuatu benda yang baru hingga menyebabkan keputusan trading kita tidak mengikut sistem kita yg sedia ada yg memang telah dibuktikan berjaya oleh Para traders contohnya seperti sistek kuasa forex ni. Kalau x macam mana ramai estudante pak nasir ni berjaya dan ada 21 estudantes nya dah jadi jutawan forex. Saya masih lagi belum jutawan dan saya juga ingin menjadi seorang jutawan forex seperti anda jadi harap kita sama2 berjaya ya InsyaAllah. Amin .. Saya tahu yang kita sering melihat mereka meletakkan tela tiro yg mereka dapat wang beribu-ribu dalam sekali comércio dan itulah yg menjadikan pembakar semangat kita untuk ikut jejak mereka. Tapi bukan senang nak dapatkan hasil pips seperti mereka jika kita x YAKIN DAN BERDISIPLIN untuk ikut cara mereka trading YAKIN YAKIN YAKIN DISIPLIN DISIPLIN DISIPLIN terapkan ini dalam minda kita semasa trading. Di sini saya ada tela dispara no dia-a-dia no dia a dia 10 de janeiro de dezembro de 2012. ini adalah compre sinal yang kita semua jumpa di chart pada 10 leão de disputas de msn Saya nak tanya mesti banyak yang difikirakan anda semasa sinal ini berlaku kan 1. Adakah anda fikir jika comprar adakah ia akan naik terus ataupun mercado akan reverso 2. Adakah downtrend akan terus turun kalau aku comprar di sini Jadi di sinilah kita akan membuat proses berfikir sedikit untuk melihat atau tunggu konfirmasi sama ada downdtrend telah berakhir. Macam mana nak tahu downdtrend dah berakhir dan uptrend akan bermula jawapan ada di bawah. Harap semua mendapat manfaat insyaAllah. Saya tahu yang kita memang akan siap sedia untuk comprar di saat bolinger banda bertukar menjadi biru kan tapi adakah kita yakin untuk entrar di posição ini kalau kita tidak yakin dengan sistem yang kita ada iaitu entrar posição comprar dan letak stop-loss sebanyak 5-10 pips Dibawah bollinger bandas biru. Sebelum kita decide untuk entrar comércio ni kita dah semak dan estudo yang downtrend minggu lepas telah ponche berakhir setelah sombra panjang telah muncul dan hari isnin harga de lado sekejap dan momentoum dilihat akan pergi ke atas dengan bentuk yang mula berbentuk U forma kerana itu adalah antara sifat2 par UE ni. Yang antara sifat bentuk nya adalah U, N. M dan W. Comércio ini juga semakin confirmar sebab preço telah pun break centro bollinger banda yang saya letak iaitu período 80 dan menggunakan configuração ponderada perto hh4. Biasanya kalau ada nampak ini berlaki, ini menunjukkan uptrend adalah válido. Mercado de tapi tidak mustahil akan berpatah arah walaupun analisa kita dah betul. Akan tetapi sering kali sebelum ini berlaku mercado akan meneruskan uptrend selama beberapa hari antara 3-4 hari. Kadang2 lebih dari itu. Lihatlah apa yang terjadi selepas 5 hari mercado kemudiano telah naik sebanyak 265 pips. Ada untuk kita mendapatkan 50 pips daripada 265 pips itu mustahil. Semestinya tidak kan ini cumalah hanya perspektif sama ada kita yakin atau tidak dengan sistem yang kita gunakan. Kita juga harus berhati-hati saat bila uptrend akan berakhir dan mengambil peluang untuk vender jika mercado menunjukkan kelemahan momentum dan preço nya menyentuh bolliger banda yang berada di famé. Saya pasti kalau kita tidak mengambil comércio tersebut mesti kita akan merasa rugi serba sedikit tapi JANGAN berasa begitu kerana mercado akan sentiasa berulang2 dan buka 24 jam 5 hari seminggu jadi lebih banyak masa lagi kita akan dapat troca di lain setup jika diizinkan Allah. SABAR dan terus tunggu setup seterusnya mengambil tempat. Janganlah kita trade tanpa membuat decisão yang betul dan berada di dalam emosi yang stabil. Saya harap post saya kali ini dapat membantu anda dan menambah keyakinan anda dengan sistem trading anda sendiri. InsyaAllah kita akan berjaya jika berusaha. Berikut ada komen En. Roy. Terima kasih ya sebab baca blog saya yang x seberapa ni. ele Ele. Ok saya akan jawap soalan En Roy. Yepp saya juga dulu ada masalah trading kerana tidak mengikut TREND. TENDÊNCIA adalah perkara yang amat penting di dalam trading tidak kira teknik apa pun yg kita guna. Antara soalan yang dikemukakan por En Roy adalah 1. En. Amirul fokus kepada par tertentu atau semua Sebab tak mungkin kita monitor 24jam kan :) Jawapan: Saya comércio par yg major sahaja iaitu EURUSD, GBPUSD, GBPJPY, USDJPY. Saya x trade pair semua sebab takut nanti banyak sangat par yg nak di monitor nanti takut buat silap pulak. ele Ele. 2. Klu Op rujuk kepada Indi dan trend, klu SL rujuk pada Bbands tapi bagaimana pula dengan TP En. Amirul suka guna fixo tp (contoh 20pips setiap OP atau suporte resistência terdekat atau arrastar parar Jawapan: Saya biasanya definido alvo pada resistência R2 kerana biasanya kalau Mercado sampai ke resistência 2 dia akan reverso balik. Tapi ni depende dengan kehendak masing2. Bagi saya kalau dah dapat apa yg saya nak tu perto je. Kalau rasa yg tendência tu masih akan naik untuk minggu tersebut, boleh la guna trailing stop auto ataupun ubah Stop-loss ikut kehendak sendiri. Yg penting profit. Nanti kalau dah sampai resistência 2 então inverter jangan rasa menyesal pulak x fechar awal2. Dan kalau preço pergi ke resistência 3 jangan menyesal pulak fechar awal. Ni lah yg dikatakan trading psicologia. Takut2 nanti kita Buat decision yg salah masa trade nanti 3. Klu trailing stop menurut kefahaman En. Amirul yg mana lebih baik fixado atau dinâmico dan berapa pips Jawapan: Kalau ikut kefahaman saya dynamic lebih b Agus sebab kita x payah nak tengok graf sentiasa. Tapi kalau fixou o trocadilho ok. Harap jawapan saya dapat membantu En Roy. Bagaimana dengan trading sekarang dah mula faham dah Kalau boleh compartilha a experiência de jugak Em Roy dalam trading sekarang ye. ) Tolong kawan2 lain jugak. Kalau siapa2 yg baru nak jenguk blog ni jangan malu2 pulak nak tanya soalan dan berkenalan ye. Sama2 kita belajar ye. Saya ni pun byk lagi kena belajar. Kalau teringin nak guna kuasaforex ni ou sapa2 ak beli ebook dia sila beli melalui link saya yang terdapat di atas ni ye. Afiliado Saya da adição de Tu Adalah. Adalah komisyen sikit nanti untuk buat duit trade. ele Ele. Terima kasih kerana membaca blog saya. Assalamualaikum semua. Terima kasih kerana ada yg sudi membaca dan membalas komen dan bertanyakan soalan di blog saya ni. Buat pengetahuan semua, saya hanyalah pengguna kuasa forex dan saya tidak ada kaitan apa2 pun dengan penulis ebook dan pencipta sistem kuasa forex ni. Saya pun masih dalam peringkat blajar lagi. Tapi alhamdulillah sedikit sebanyak saya dapat memahami serba sedikit bagaimana caranya untuk mengaplikasikan apa yang telah di entremes e dalam buku tersebut. Berikut adalah soalan yang ditujukan oleah salah seorang pembaca: En Roy, saya pun newbie juga. Jadi sama2 kita membantu ye. Yepp saya x nafikan pada bulan2 terawal saya menggunakan teknik kuasa forex ni asyik perda memanjang je. Saya pun panas jek. ele Ele. Kenapa ye walaupun dah ikut regras tapi masih salah bukak posição de entrada dan perda Ada satu aspek penting yang saya x ambil perhatian betul2 masa baca buku tersebut iatis mengenai TREND Trend ni amatlah berkuasa untuk menggerakan nilai matawang tersebut ke arah nilai yg tertentu. Jadi janganlah kita comércio melawan arah tendência. Tapi saya tidak mengakui mmg sukar jugak untuk mengetahui mercado sekarang uptrend ataupun downtrend. Jadi untuk lebih senang nanti saya buat gambarajah yg mungkin diharap dapat membantu. Saya akan gunakan par GBPUSD pada timeframe 1HR pada tarikh hari ini iaitu 21.11.2012. Sebelum membuka position, saya selalu tengok arah trend ke mana dan selepas tu baru saya decide untuk bukak position COMPRAR ou VENDER. Kalau tengok dari gambarajah, bollinger banda berwarna merah menunjukkan arah downtrend, jadi intai peluang untuk vender sahaja manakala kalau bollinger banda menunjukkan biru maka intai peluang untuk BUY sahaja. Sebagai contoh gambarajah di atas, di sebelah kanan chart menunjukkan char adalah uptrend. Jadi saya mengintai peluang untuk comprar. Kalau dulu saya mmg dah gelabah kalau massa uptrend tetibe ada sinal venda, sebenarnya ini adalah untuk menngelirukan comerciantes2 dengan menganggap bahawa tendência telah berakhir dan membukak posição venda. Saya selalu silap dan tertipu kerana menganggap bahawa tendência telah breakhir sebaik sahaja sinal vender keluar pada indicador BBands SELL semasa tendência masih ke arah UPTREND. Saya pun akan close position saya comprar dan bukak terus posição vender. Setelah ebberapa jam kemudian, harga akan naik balik semula ke arah uptrend dan menyebabkan saya kerugian dan akhirnya perda sebab hit stop loss. Begitulah kesilapan yg sering saya lakukan. Jadi saya nasihatkan jangan sesekali bukak posição vender apabila tendência menunjukkan ke arah comprar dan sebaliknya untuk down-trend. Cara yg terbaik adalah meletakkan stop-loss bagi entrada yg dah equitação lucro 20-30 pips di bawah bollinger banda untuk elak dari kenak stop-loss. Kalau kena stop-loss pun alhmadulillah seab dah dapat sebahagian lucro. Janganlah rasa menyesal pulak bila dah posição próxima bila keesokann harinya harga akan naik lagi ye. Kawal emosi kita n harus sentiasa bersyukur. Di harap gambar rajah ini dapat membantu semua. Peringatan semasa buat trade: 1. Jangan lawan arah tendência Kalau UP-TREND, bukak position BUY je. Kalau DOWN-TREND, posição bukak VENDER je. Bunyinya mudah tapi sebenarnya susah tapi timing tu yg kena betul. Kalau lambat sangat masuk mercado atau bukak entrada posição berkemungkinan tendência tersebut dah berakhir. Metode ini dapat gunakan untuk mengumpulkan 10-20 pips Per Open Posisi. Lumayan walaupun kecil kalau dilakukan berkali-kali tentunya akan menjadi besar. Indikator yang digunakan adalah 1. SMA 200 2. Parabolic SAR dan, 3. WR TF nya 15 M Perhatikan gambar dibawah ini cara kerjanya adalah: Lakukan entrada venda pada saat harga berada diatas SMA 200, Parabolic SAR berada di atas Candel dan WR berada di Área vender .. sebaliknya, entrada de Lakukan comprar saat harga berada dibawah SMA 200, Parabolica SAR berada dibawah Candel dan WR berada di area Comprar. Mudah Bukan. Selamat mencoba. Bosenkan klo market lagi de lado. Tapi jangan frustasi, mari kita mengambil keuntungan dari pasar yang bergeraknya cuma bolak balik doang. hehehe. Namaya metode scalping. Metode ini saya gunakan untuk mengumpulkan 10-20 pips por Open Posisi nya. Langsung aja ya. Gini caranya: Indikator yang digunakan 1. SMA 200 2. SAR parabólica dan, 3. WR TF nya 15 M aja. Perhatikan gambar dibawah ini cara kerjanya gampang kok: Lakukan entrada venda pada saat harga berada diatas SMA 200, Parabolica SAR berada di atas Candel dan WR berada di area venda .. sebaliknya, Lakukan entrada comprar saat harga berada dibawah SMA 200, Parabolic SAR berada dibawah Candel dan WR berada di area Comprar. Gampang bukan. Selamat mencoba ya. Kalo anda suka dengan artikel ini jangan lupa tinggalkan komentar. Salam Sukses.

No comments:

Post a Comment